Thursday, April 15, 2010

fakta makta

aku btol2 xsangka lar...pilihan aku tersangatlah sukar...so aku dah x patah hati...gila punya sikit dowang nk ambil...aku akur...fakta maktanya ialah...panggilan temuduga untuk UPNM tahun 2010 ialah 500 orang shaja out of berapa ribu aku xtau...then dari 500 orang akan di'filter' dan 150 orang yang akan terpilih...from 150 orang yang terpilih hanya 20 orang manusia bernama GIRL...pergh...!! patut la peluang untuk aku trsangatlh tipis...so aku reda ja lah...

-----------

sekarang nih...aku bertumpu pada UPU 2nd choice aku...iaitu Mechanical Engineering (Aeronautic)...kt UTM of coz...gila...aku rasa course ni susah kot...dengan staticnya...dengan calculusnya yg aku rsa cm h***m ja...xpa...bak kata owang tua2...selagi ada kemahuan di situ ada highway...now..aku tengah buat research (bunyi cm hebat) sikit pasal mechanical engineering aerounatic ni...aku dapat tau...dulunya UTM ada krjasama dengan TUDM untuk melahirkn para engineer yang cekap dalam menguruskan hal2 pesawat nih...wah...not bad...mmg dalam line yang aku minat...then silibus yang 'budak'2 KTU belajar pn rsanya dari UTM...ni kt UTM msti ada PALAPES...PALAPES pn PALAPES lh...jnji aku involve dalam dunia ketenteraan...aku suka ngan disiplin tentera...walaupun orang sllu cakap macam HELL...


HELL tak HELL...dah aku suka...kekuatan mental memang kena ada...kalau xda 2...xpayah la join...nanti nyusahkan orang plak...


aku tengah buat planning...melalui 'lubang' mana lagi aku bole masuk tentera ni ha...tp demanding sket...aku nak jadi officer...klu rekrut besa mati2 ayah aku xbagi...hopefully aku dapat plan yang mantap...aku dah nampak terlalu banyak risiko...aku kna take it as a challenge...yup...i must...!!!


p/s: kalau lh ada orang yang btol2 bole bg khidmat nasihat aku kan bagus...lagi la mudah aku nak buat keputusan...nasib la badan... T_T

No comments:

Post a Comment