Thursday, April 1, 2010

camping part 2

3 hari 2 malam...aku berkampung di KEDA resort bendang man...nama ja resort tapi para contestant kena tido dalam khemah...ok la tu kan...ada jugak tmpat nak landing...camping ni dianjur oleh KEMAS...maksud singkatan KEMAS tu kebajikan masyarakat...kem yang dowang anjurkan tu plak Kem Remaja Ideal...haha ideal la sangat...

hari 1st...kami bertolak ke Benadang Man naik van...van kebajikan masyarakat...yang tak beznya van tu tak da air-cond...aku and the gang dok kt belakang...fuh dia punya 'dengung' tahap dewa2...aah belasah ja...bukannya lama pun sejam setengah ja pun...nak g bendang man bukannya ada high-way weh...jalan biasa ditambah pula dengan lubang2 pastu jalan macam ular kena palu...challenging la jugak...sampai2 ja kat resort tu...aku terus menerpa keluar...oh...LAND...!!! heaven...naik van tu ngalahkan naik feri...dah tu tunggu lagi...unload barang dari van larr...masing2 pnya beg pya la besar...memang boleh melatih kekuatan tangan aku...tapi kalau setakat 2 3 biji beg tu apa la sangat...tak sempat nak rasa letih...

semuanya still malu2 kucing...maklumlah tak ice breaking lagi...pakat lawan tengok ang aku...senyum2 kambing...alah...plastik ja suma tu...pastu kami pun gerak nak g melapor...eh melapor ka mendaftar...tak kisah lah...aku suka guna perkataan melapor...dah siap melapor aku ngan member aku lagi dua owang pun mula lah menjelajah...nak kata tak penah tengok sungai memang menipu larr...tapi masing2 dok buat perak buih...haha perak buih lama tak pakai ayat nh...haa...dok possing2 amek gambar...tapi bukan kamera aku...so aku pun memang pemalas nak mintak gambar...bila dah abis dengan sesi perak buih tu...kami pun masuk lah ke dewan nak dengar taklimat...abis taklimat kami check-in masuk khemah...sebalum nak masuk khemah tu dowang pecah-belah kan group kami...besa la tu...nak menggaul mesrakn peserta...bagus...aku suka buat macam tu...baru la ada perkembangan...
hari dah petang...hujan renyai2...ditambah plak ngan xda elektrik...memang gelap...aduh...mandi lm gelap ni yang tak bez nh...kalau aku dah orientasi kawasan ok la jugak...ah..belasah ja...aku dah siap ngan sut baru...then ktowang g makan...dah abs makan solat maghrib ngan kuliah...dah abs evant tu suma...baru la masuk dewan..ice breaking...i like...ice breaking hanya ditemani dua batang lilin nak cerahkan dewan yang sederhana besar tu...fuhh..feeling abs...muka owng pun samar2 ja...memang bertambah kurang la malu aku...haha..lepas kami dbahagikan group...baru la cerah balik...baru la nampak rupa...ok la tu dah kenal dalam gelap tadi kn...hah malam tu owang len tak leh tido...tapi aku...hehe letak kepala terus lesap...tapi terjaga plak pagi2 buta...suasana pagi sunyi...yang aku dengar bunyi air sungai sebelah khemah kami...bek aku tdo balik sblum unwanted soul kacau aku...hehe

hari 2nd...aku dah terjaga pkul5 tapi aku sambung tdo blk...haha kul6 baru la aku gerak mandi...pagi tu aku ingatkan ada junglr trekking...hampeh...xda pun...riadah biasa ja pagi tu...belajar control angin lam perut...haha yang tak gunanya ada sorang mamat nh mencemarkan udara pagi aku...dia kentut weh...!!! ish memang tak g skolah ni...
ari tu ada amali pengurusan jenazah...nak dipendekkan cita...dalam sehari tu asek2 topik kematian ja...lepas 1 video dan video lagi...gambar dan gambar lagi...muak aku dibuatnya...hem...sabar je la labu...petangnya..ada latihan dalam kumpulan (LDK)...aku group no2...malamnya nak kena bentang...so nak tak nak memang kena siapkan petang tu jugak...kepala otak aku ligat mencari idea nak mengoreng manusia2 yang akan mngajukan soalan kat kumpulan aku nh...aku bab nak pusing ayat memang terbaek...haha...tapi kalau bab persembahan yang melibatkan nyanyian aku memang lemah...aku sedar suara aku tahap dewa2 pya hancus...lantak lah...dah kena paksa..aku buat ja...sapa yang pekak aku tak jamin ok...fesi group aku suh buat boria...aduhai...boria...malunya...aku tak suka...time dowang tengah bincang2 pasal lagu...aku tengah memerah otak sorang2...cmna aku nak ikat bendera nh...yang dowang bagi batang kayu ngan kain...pastu aku ada nampak gunting ngan tali kain kafan time amali tadi...hehe itu sudah mencukupi untuk aku...bab nak bagi benda jadi kemas serah kat aku...lepas 5minit...yeah...logik aku berhasil...haha
malam tu punya presentation brjalan dengan lancar...

hari last...pagi ni aku bangun kul6 jugak...tapi pagi ni semangat aku gila punya berkobar2 tahap dewa2...sebab ada jungle trekking...oh yeah...lets do it babeh...regang2kn urat2....check...sapu apa yang patut kat kaki...check...kt lengan..check...haha buatnya tak sapu...nak lalu kot bukit pacat kot...dah la group aku kat depan...pacat tu tak breakfast lagi...memang pacat tu dok tunggu nak mara ngadap ja...owng belakang memang untung...downg bole tengok pacat kekenyangan jalan golek2...jalan punya jalan sampai kat lata mengkuang...wah..heaven gila bole jpa sungai...possing2 kat sungai dulu baru gerak...haha
hoyea..!! hoyea..!! main flying fox pulak...memang impian aku sejak azali nak naik benda tu...tapi pendek sangat la dia punya distance...tak da feel...nak kentut pun tak sempat...
lepas abis flying fox ada amali sembelihan...aduh...apsal suma owang takut nh...skali ngan manusia bernama lelaki pun takut...masa amali tu downg nak dua laki dua pmpuan...disebabkan girl yang len takut tahap dewa2...aku pun tampil ke hadapan...aku yang akan sembelih ayam tu...mula2 mesti la laki dulu yang sembelih...apa kena la ngan dia tu arap badan ja besar tapi handgrip lemah...tak pasal2 ayam tu jadik bangkai...hem...ok...it's my turn...aku akan malukan dia...bismillahiallahuakbar...pisau bergerak seiring dengan tangan aku...aku punya handgrip jangan risau...takat pegang pisau memang lepas...yeah...amali sembelihan aku berjaya...group laki ni buat malu kat aku ja...aku pun jadik segan balik ngan downg...haha
mandi sungai time...!!! beznya2...huhu...ish apa kena ngan aku nih excited mau lebih2 plak...
peserta pendang kena balik awal dari owang len...pkul2.30 kami dah berambus...peserta lain balik kul4.30

nak dijadikan cerita...pakcik yang bawak van kali ni yang lain plak...aku rasa dia kena penangan evolusi kl drift 2 kot...bawak van macam nak race pun ada gak..tengah aku sedap mimpi2 lam van tu tiba2 ja badan aku terhentak...nak mampus ka apa pakcik tu...turun bukit laju ngalahkan dewa kelajuan...dah sampai kt pekan pendang kami 3owang trun...sambil tunggu ayah member aku nak sampai tu aku nak g beli air...seluk ja poket...uish...ajaib...kosong beb...haa...ni tak lain dan tak bukan...jatuh lam van time terhentak tadi...patut la aku xrasa nak pakai seluar tu...poketnya licin...tapi berkat kesabaran aku dan aku sedar tu ujian allah...dia nak test ja tu...dia nak tengok apa yang aku dapat kat kem tu...sebab macam2 ceramah aku dengar kat kem tu...petang ru jugak beg duit aku ada di tangan yang benar...member aku tolong g amek kat kelang besar...alhamdulillah...nasib la aku cool ja...hehe

p/s: sediakn beg kertas atau apa2 bekas sblm bca post2 dlm blog nh....post2 ini mngandungi unsur2 masuk lif tekan sndri tahap dewa2....sekian....

No comments:

Post a Comment