Tuesday, April 3, 2012

dulu kala senjakala

alangkah indahnya dunia bila kita tak akan membesar
teringat zaman aku umo 4-6 tahun
happy selalu
tak da masalah yang aku nak pkir pun

makan..minum..tido..main..mandi
sumanya mak n ayah aku yang jaga
aku ingat lagi masa aku 4tahun
lunch time la yang paling aku tunggu

menu feveret aku
nasi gaul ngan planta + kicap
makan ngan ikan goreng
huhu i'm a fish lover

dulu ayah aku ada beetle volkswagen warna krim
so everytime lunch time aku akan disuap oleh mak aku
mak aku akan gumpal nasi tu jadi bulat-bulat
ataupun jadikan bentuk bukit-bukit
aku ni xbanyak makan
salah satu cara mak aku nak pujuk aku makan
dia akan biar aku main sambil makan
panjat keta ayah aku..naik basikal roda tiga pusing-pusing kat laman
laman umah aku tu luas..tu sebelum renovate umah la

bila tinggal lagi dua suap..aku give up
dah tak mau makan
nenek sblah mak aku umah kat bukit meriam..sblh ayah lak kt bukit jambul
mak aku akan cakap..
"sikit lagi...tinggal bukit meriam ngan bukit jambul ja pastu abis"
sebab aku kesiankan mak aku..aku pun abiskan nasi tu

kalau laa masa bole patah balik

seronok btl kecik-kecik dulu
otak tak tercemar..masalah xdak
cari masalah ada la...hehe bukan jahat,nakal ja

dulu main hujan kena marah kena pukul
sebab mak ayah risau..dia xmau anak dia demam
main kat taman sebelah balik umah kena pukul tapak kaki ngan senduk kayu
sebab mak ayah risau..takut anak dia kena culik
gaduh ngan adik beradik,kena laga kepala 
sebab mak ayah tak mau anak-anak dia berpecah 

macam-macam mak ayah buat
masa tu pkir mak ayah xsayang aku
tapi the truth is sebaliknya
bila dah besar panjang...*wlaupn xbpa nak pnjang
baru aku faham suma tu

rindu zaman budak-budak
rindu nak kena marah...*sometimes ja,klu selalu2 aku xmau


masa kecik nak cepat-cepat besar
bila dah besar rasa nak patah balik zaman muda





No comments:

Post a Comment