Tuesday, May 17, 2011

world record....!!

world record...??
eh...da aih...bukan world rekod pon...auta sunggoh la...
UPNM rekod ja kot...dak pon...lekiu rekod...
tak tau nak kata aih...

yang aku dok kata rekod ni sebab...
aku dah abis cuti sem aku yang 'sangat panjang' (semninggu ja pon)
cuti aku habis sampai pukoi 'nam' petang
dah tu aku ngan member aku pon ambek la bas malam....
takut sampai kt key ell lewat satgi susah pulak...

kami sampai kt stesen puduraya yang ala-ala airport tu kul5.30
pastu tunggu la lagi stngah jam sementara 'airport' tu nak buka kul6
then dah bukak tu kami pi semayang kat surau aras dua
perut pon dok kriuk-kriuk dari aku turun bas lagi...
hehe...1st time aku bekfast KFC...aku tapau la sma untuk lunch sbb mess cnfirm la tak bukak sebab suma owang x balik lagi...
da abis makan kami pun nek la LRT nak balik kem...
kami turun kat BTS sebab senang dapat teksi kalau nak dibandingkan dengan kt sungai besi tu...kena jalan masuk kat pekan dulu...renyah aih...malaih aku...

nak dijadikan cerita...
kami panas hati sunggoh la ngan pakcik teksi tu...
kami dah la xlarat...baru sampai dari jauh lah...
dia bole pulak dok kata tak bole masuk kem...kami pun pelik tahap cipan la...
bila masa lak teksi tak bole masuk kem...
aku cakap kat pakcik tu...bole masuk tapi kena ambik pas la...

sampai ja kat kem...
pakcik tu punya la pemalaih...
dia tipu kat stap yang dia tertinggal wallet kat umah...
dia dok buat sora sekupang:(suara kesian):
stap tu pon rasa serba salah...
kami tau stap pun tak mau susahkan kami...xkan kami nak keluaq pekan tukaq teksi len semata-mata pakcik tu tak bawak wallet...
common sense la sket...
dah masuk kat dalam...
pakcik tu tunjuk kat kami yang dia ada wallet...suma bda alah pun dia bwak...
dengan bangganya dia cakap...
"tengok...pakcik ada suma ni...camni la askar...kawalan tak ketat...kena buat laporan ni"...
aku panaih hati gila dengaq dia cakap camtu kat organisasi ni...
sunggoh bongok la dia tu...
pastu dia cakap yang pakcik dia jeneral kat sini...

sumpah aku xfaham...kalau pakcik dia jeneral kat sini...
pasai pa dia bawak teksi...
dia ni sapa...??
pegawai risik yang nak operasi...??
argh...fenin2...
poie mampos la dia...malaih aku nak layan...

pastu kami pon jalan la masuk...
stap kat RP UPNM lak tahan kami...
dia tanya kami ni awam ka kadet...
dia pelik pasaipa kami balik awal...
???? huhu apa kena ngan suma owng hari ni ????
salah ka balik awai...??

dah sampai kat blok satria...
ada stap duty....
the same qeustion but a little bit different
"awai balik...?? xdak kampung ka...??"

???? damn ????

samada aku yang pening dengan soaln yang diajukan...
ataupun depa yang pening ngan behaviour kami...

wat eva....!!! janji aku xlambat balik...so aku xkan kena xtra drill or duty...

p/s: kalau pakcik teksi tu bole ngaku yang pakcik dia jeneral kat sini....aku pon bole ja la nak ngaku PTD tu atok aku...hahaha...


(^___^)v
Peace No War

No comments:

Post a Comment